Dell Latitude 3340 - Objawy zwiastujące usterkę

Problemy sprzętowe związane z laptopami. Tu możesz poprosić o zdiagnozowanie problemu występującego w Twoim laptopie, notebooku.

Moderator: Moderator

llu
Posty: 1
Rejestracja: pn, 23 paź 2017, 13:53
Płeć: Mężczyzna

Dell Latitude 3340 - Objawy zwiastujące usterkę

Post autor: llu » pn, 23 paź 2017, 14:23

Dzień dobry!

W dniu dzisiejszym, wczas codziennej pracy, po około 20 minutach od uruchomienia, mój laptop nagle wyłączył się. Próba wskrzeszenia zakończyła się komunikatem:

Kod: Zaznacz cały

Error: Memory configured incorrectly. Please enter setup for memory information details.
System halted!
Wyłączyłem go więc i włączyłem raz jeszcze. Wszystko zadziałało poprawnie, lecz po kilkunastu sekundach wcześniejsza sytuacja powtórzyła się.
Postanowiłem zatem wyjąć baterię, "odmuchać" ją (bateria leżała przez kilka dni pod biurkiem) i spróbować ponownie.
Tym razem laptop zwrócił spikselowany na czarno-biało ekran.
A potem raz jeszcze.
"Wrócę do domu, wezmę zasilacz i poszukam serwisu", pomyślałem.
Rzecz w tym, że w domu uruchomiłem sprzęt ponownie i, ku memu zdziwieniu, od prawie godziny pracuje on bez zarzutu, tak jak dawniej.

Jest to Dell Latitude 3340. Nigdy go nie czyściłem, nie rozbierałem, nie smarowałem/nie konserwowałem. Kupiłem go cztery lata temu (notabene bardzo tanio) w "outlecie" i, jak dotychczas, działał nie przysparzając mi jakichkolwiek problemów.

Mieszkam w Warszawie i, niestety, nie dysponuję nawet małym śrubokrętem. Nie zamierzam (bo nie potrafię i boję się ewentualnych uszkodzeń) rozkręcać/smarować/diagnozować czegokolwiek samodzielnie.
Z uwagi na to, że nigdy nie zadbałem o swój sprzęt, a dzisiaj dostałem od laptopa jasny sygnał, że to już najwyższy czas na jego przytulenie, uprzejmie proszę o wszelkie wskazówki, które mogłyby pomóc mi w zidentyfikowaniu/wyeliminowaniu przyczyny zaistniałej sytuacji oraz które mogłyby potencjalnie przedłużyć żywotność Della.
Obawiam się, że wizyta w pierwszym-lepszym serwisie zakończy się kilkoma uśmiechami, ściągnięciem ze mnie stówki-dwóch-trzech i "usługą" w zakres której wejdzie kilka rzutów okiem i odłożenie laptopa na półkę (bo problem raczej nie jest konkretny i raczej nie tyczy się wymiany/naprawy czegokolwiek).

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
darecki
Zasłużony użytkownik
Posty: 2364
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 15:26
Laptop: Asus G752VM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Carol Stream

Re: Dell Latitude 3340 - Objawy zwiastujące usterkę

Post autor: darecki » śr, 25 paź 2017, 01:46

Masz dwie kości RAM w lapku?
Sprawdź czy siedzą dobrze w slotach (możesz je ewentualnie zamienić miejscami).
Uruchom Dell Diagnostics:
https://www.youtube.com/watch?v=2kFegmHSZv0" onclick="window.open(this.href);return false;
i uruchom test pamięci.

ODPOWIEDZ