API Vulkan-specyfikacja udostepniona

Nowości dotyczące laptopów, notebooków, akcesoriów i oprogramowania. Tu znajdziesz nowinki ze świata komputerów przenośnych.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
darecki
Zasłużony użytkownik
Posty: 2364
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 15:26
Laptop: Asus G752VM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Carol Stream

API Vulkan-specyfikacja udostepniona

Post autor: darecki » wt, 16 lut 2016, 18:24

Grupa Khronos opublikowała właśnie ukończoną specyfikację API Vulkan 1.0. Interfejsu programowania znany wcześniej jako glNext ma udostępniać zalety nowoczesnych, niskopoziomowych API na wielu systemach operacyjnych i platformach sprzętowych.
W porównaniu do „tradycyjnych” interfejsów programowania GPU takich jak DirectX 11, OpenGL czy OpenGL ES, Vulkan oferuje dużą kontrolę nad wykonywaniem programu, pozwala na łatwiejsze połączenie operacji typowo graficznych i typowo obliczeniowych (tych drugich jest już bardzo dużo w nowoczesnych silnikach gier!) i pozwala potencjalnie znacznie zmniejszyć zaangażowanie CPU w wyświetlanie grafiki.
http://pclab.pl/news67743.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Trzymam kciuki, jeśli odniosą sukces to MS będzie się mógł wypchać ze swoim DX12 i "konsolizacją" PC.

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: API Vulkan-specyfikacja udostepniona

Post autor: Jo_gurt » śr, 17 lut 2016, 07:41

"Konsolizacja" PC? Ja raczej widzę odwrotnie - PCtowanie konsol (vide sprzęt, Windows na XBoksie) ;)
Pewnie po prostu idzie ku środkowi.

Awatar użytkownika
darecki
Zasłużony użytkownik
Posty: 2364
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 15:26
Laptop: Asus G752VM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Carol Stream

Re: API Vulkan-specyfikacja udostepniona

Post autor: darecki » śr, 17 lut 2016, 13:56

No to mamy inna perspektywę na sytuacje.
Dla mnie te cale "zamieszanie" z Quantum Break (dostępnym wyłącznie w Windows Store), do tego ograniczanie użytkownika W10 do roli "usługobiorcy", brak DX12 na innych Windowsach, pokazuje że MS zaczyna z PC zrobić zamknięty system, gdzie będzie będzie miał nad wszystkim kontrole.
Zacytuje (za Durante) ograniczenia jakie niesie Windows Store dla gier PC:
So, say goodbye to

Performance analysis overlays.
Graphics injectors.
Integration of useful external applications like Mumble.
Community fixes or feature extensions.
Freesync.
In-depth modding.
Support for popular peripherals like the Steam controller. (!)
Some GPU features such as SLI or adapter switching.
Actual exclusive full screen mode
.
Edit:
Niestety, jak widać porażka z GFWL niczego ich nie nauczyła...

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: API Vulkan-specyfikacja udostepniona

Post autor: Jo_gurt » śr, 17 lut 2016, 16:54

Hm, ciekawa lista, aż zastanawiająca skąd brak np. wsparcia SLI czy jakichś kontrolerów. Przecież to nie miałoby racji bytu.

ODPOWIEDZ