Uwaga na firmę X-KOM!

Tu znajdziesz informacje i opinie o serwisach naprawiających laptopy jak również kwestie dotyczące gwarancji.

Moderator: Moderator

tommut
Posty: 1
Rejestracja: wt, 18 gru 2012, 18:10
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: tommut » wt, 18 gru 2012, 19:15

witam
Ja także OSTRZEGAM!!!!! przed firmą X-kom, pracują tak kłamliwi krętacze ,OSZUŚCI jakich mało w Częstochowie i piszę te słowa z pełną odpowiedzialnością. Nie będę się rozpisywał jak też kręcili, oszukiwali mnie w sprawie gwarancji sprzętu który u nich kupiłem ale powiem tyle że sprzęt nie dotarł nawet do serwisu ASUSA a oni mi wpierali że ASUS nie uznał gwarancji z powodu przepięcia i tu uwaga cytuję "przepięcie odbyło się drogą radiową"
pozdrawiam i trzymam kciuki za tych co już u nich kupili

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Jo_gurt » wt, 18 gru 2012, 19:23

tommut pisze:ale powiem tyle że sprzęt nie dotarł nawet do serwisu ASUSA
Nie łatwiej ci było bezpośrednio do Asusa?

Napisz coś więcej, bo rzucanie negatywnymi opiniami bez jakichś argumentów nie jest szczególnie wiarygodne...

hma
Posty: 1
Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 11:03
Płeć: Kobieta

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: hma » sob, 19 sty 2013, 11:13

Przeczytałam na forum tabletowo:

>W X-kom nie mozna przekazać towaru z rączki do rączki, nawet jakbyś mieszkał naprzeciw x-komu(reklamacja, zwrot). Jak by ktoś do nich przyszedł, to go pogonią. Musi przesłać. Znajomy jak zwrócił towar, to mu odpisali, że w środku była cegła i jest 6 stówek do tyłu. Komu taki geszeft potrzeby?>

To horror!

Awatar użytkownika
kacper1920
Posty: 132
Rejestracja: wt, 7 wrz 2010, 16:23
Laptop: Lenovo Y580
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głuszyca

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: kacper1920 » ndz, 20 sty 2013, 15:27

hma pisze:Przeczytałam na forum tabletowo:
Podejrzewam, że jeżeli był tam rzeczywiście taki post, to już jest w śmietniku.

patrick
Posty: 7
Rejestracja: śr, 20 lut 2013, 22:35
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: patrick » śr, 20 lut 2013, 22:55

Uwaga na firmę X-KOM.PL!!!
Ja też zostałem oszukany, firma X-KOM sprzedała mi uszkodzony sprzęt a do tego używany. Odmówiła wymiany sprzętu jak również jego naprawy.
Firma X-KOM otwiera oryginalnie zapakowany sprzęt rzekomo w celu wypełnienia karty gwarancyjnej, której producent wcale nie wydaje bo nie jest potrzebna (infornacja potwierdzona u dystrybutora sprzętu). Sprawdza również stan techniczny sprzętu. W efekcie klient otrzymuje używany i wadliwy sprzęt za to z niepotrzebną kartą gwarancyjną. Każdy logicznie myślący człowiek będzie potrafił prawidłowo interpretować fakty i ocenić jaka była prawdziwa przyczyna tych działań.

Awatar użytkownika
baxxxio
Posty: 1425
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:29
Lokalizacja: Kelakefu

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: baxxxio » czw, 21 lut 2013, 00:22

Mocne slowa... moze jakies dowody ?

patrick
Posty: 7
Rejestracja: śr, 20 lut 2013, 22:35
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: patrick » pn, 25 lut 2013, 14:06

Jakie dowody byś chciał?
Faktem jest, że komputer był używany przez miesiąc przed zakupem. Oryginalne opakowanie było otwierane, na komputerze nie było już folii ochronnych. A sam komputer posiada uszkodzenia takie jak: (wgniecenia na linii łączenia plastików, odstająca ramka ekranu).
Tak wygląda "nowy" komputer zakupiony w firmie X-KOM.PL:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/372 ... 1bb1d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f50 ... 41e4a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c9 ... 9f4e7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sklep X-KOM sprzedaje uszkodzone egzemplarze nie informuje o tym klientów i wmawia, że są nowe. Wszystkim którzy zastanawiają się nad zakupem w tej firmie radzę przeczytać negatywne opinie z Allegro ( szkoda, że sam wcześniej ich nie przeczytałem).
Ich polityka sprzedaży wygląda tak: wcisnąć klientowi bubla a potem wypiąć się do niego tyłkiem.
Jak dla mnie to zwykłe oszustwo.

Awatar użytkownika
baxxxio
Posty: 1425
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:29
Lokalizacja: Kelakefu

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: baxxxio » pn, 25 lut 2013, 14:55

Dziwne ze przyjales taki sprzet. Nie dziw sie ze sceptycznie podchodze do takich postow, skoro to byl twoj pierwszy post na forum i jestes tutaj tylko i wylacznie po to zeby pisac na ten jedyny temat.

Slowo przeciwko slowu to ciezki temat ... rownie dobrze mogles cos zatrzasnac w laptopie i zwalac wine ze tak bylo.

Prawdziwej przyczyny zdarzen fotki nie pokaza. Nie twierdze ze nie piszes prawdy, jednak ponosza cie emocje i strszliwie uogólniasz.

Ja akurat jestem zadowolony z zakupow w krakowskim oddziale xkomu, choc jak firma pojawila sie na rynku bylem sceptycznie nastawiony.

patrick
Posty: 7
Rejestracja: śr, 20 lut 2013, 22:35
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: patrick » pn, 25 lut 2013, 16:14

Jasne sam rozwaliłem sprzęt a teraz zwalam winę na sklep? Co ty piszesz, zastanów się?
To że ty jesteś zadowolony to nie znaczy że tak jest zawsze!
Skoro jestes taki mądry to powiedz mi dlaczego opakowanie było otwierane, po co karta gwarancyjna była dołączona i wreszcie dlaczego sprzęt był używany przez miesiąc przed zakupem. Bo sklep tych kwestii nie potrafił wyjaśnić w jednoznaczny sposób.
Ponadto kierownik sklepu był zdziwiony że reklamuję sprzęt bo jak twierdzi odstająca ramka, wgniecenia na obudowie czy przekrzywiony klawisz Alt-u nie przeszkadzaja w używaniu sprzętu.
Nic mnie nie obchodzi że ty jesteś zadowolony bo ja akurat nie jestem!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Jo_gurt » pn, 25 lut 2013, 16:22

patrick, odrobinę spokojniej. Nikt nie mówi, że nie masz racji.

patrick
Posty: 7
Rejestracja: śr, 20 lut 2013, 22:35
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: patrick » pn, 25 lut 2013, 16:52

Proszę przeczytać negatywne opinie z Allegro również te wykreślone. Jest ich 5 stron, tam ludzie mieli podobne przypadki jak ja.

Afree88
Posty: 1
Rejestracja: śr, 6 mar 2013, 11:46
Laptop: Samsung R540
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Afree88 » śr, 6 mar 2013, 12:06

Przy okazji jak tu jestem to opisze mój przypadek.
Kupiłem w x-kom tableta w styczniu i w specyfikacji miał że jest wyposażony w matrycę IPS.
Przypadkowo po miesiącu przeczytałem na forum że moja seria nie ma matrycy IPS a jakąś zwykłą.
Napisałem najpierw do serwisu i w odpowiedzi dostałem że przepraszają za sytuacje ale mój tablet jest bez matrycy IPS i tyle na ten temat w odpowiedzi było...I później prosić się musiałem żeby mi powiedzieli co dalej mam zrobić.
Następnie po moim zapytaniu dostałem odpowiedź żebym udał się do salonu gdzie go kupiłem.I tak zrobiłem.
Na miejscu powiedziałem że nie mam matrycy IPS a było pisane że miała mieć.
Któryś z pracowników powiedział mi że na 99% jest to matryca IPS, bo ta dostawa bez ips przyszła później i serwis dokładnie nie wie o tym,(co okazało się nie prawdą) no ale ok, przyjąłem do wiadomośći że tablet ma ips.
Następnie przeczytałem parę opinie na forum obejrzałem parę filmików na necie i stwierdziłem że to zwykła matryca.
Okazało się że to nie był to pierwszy taki przypadek.
Ponownie napisałem do serwisu czy cała ta seria była bez ips oni odpisali że Pański tablet jest bez ips że muszą wysłać do serwisu ainola żeby to stwierdzić,to ja wybrałem się do salonu , tablet został wysłany do serwisu ainola.
Serwis stwierdził w tablecie nie ma matrycy IPS.A oni zaproponowali mi w ramach rekompensaty etui warte kilkanaście złotych.Ostatecznie nie chciałem robić zamoty i zdecydowałem się na kartę 16gb i stwierdziłem że nie będe robić więcej już tam zakupów...
Musiałem się sam prosić żeby zaproponowali wyjście z sytuacji.
Pewnie by sami nie napisali że nie ma IPS choć dobrze o tym wiedzieli.
Taka historia.

Awatar użytkownika
Skajper4
Posty: 784
Rejestracja: czw, 14 mar 2013, 00:09
Laptop: Toshiba A300-1ED
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Skajper4 » czw, 14 mar 2013, 01:35

Raczej nie sklep a producent ma obowiązek dostarczyć sterownik/soft razem z sklejką systemu lub na deir łebsajt. I to raczej sklep nie był winny bo on nie ma wkładu w software (ostatnio coś słyszałem, że w systemie tabletów ainola coś grzebali bo sam chcialem kupić) i hardware. Ale jeżeli ktoś jest natrętny to trzeba coś zrobić żeby ten człowiek się [ciach], bo oczywiście lepiej [ciach] wszystkich na około niż kliknąć w downlołd na łebpejdżu producenta.

Błędy w łamanym angielskopolskim języku pisane z premedytacją.

Bluzgać umiesz, ale postawić przecinek już nie.

Przecinek postawić umiem, zobacz inne posty.
Ostatnio zmieniony czw, 14 mar 2013, 01:57 przez Skajper4, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
X-KOM_PL
Posty: 15
Rejestracja: pt, 13 kwie 2012, 15:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: X-KOM_PL » wt, 9 kwie 2013, 11:52

hma pisze:Przeczytałam na forum tabletowo:
>W X-kom nie mozna przekazać towaru z rączki do rączki, nawet jakbyś mieszkał naprzeciw x-komu(reklamacja, zwrot). Jak by ktoś do nich przyszedł, to go pogonią. Musi przesłać. Znajomy jak zwrócił towar, to mu odpisali, że w środku była cegła i jest 6 stówek do tyłu. Komu taki geszeft potrzeby?>
To horror!
Jeżeli produkt został zakupiony w naszym salonie firmowym, to oczywiście Klient może reklamować go bezpośrednio w sklepie, w którym został odebrany. Natomiast jeżeli produkt został dostarczony do Klienta firmą kurierską, to w przypadku reklamacji, produkt należy odesłać do naszej centrali.
Sytuacja z rzekomą cegłą, nigdy nie miała miejsca. Użytkownik, który zamieścił tą informację, nie był w stanie przedstawić żadnych korespondencji, które potwierdzałyby tego typu zajście.

Jednocześnie przesłaliśmy wiadomość do wszystkich Użytkowników, którzy przedstawili swoje niezadowolenie oraz zrobimy wszystko, aby wyjaśnić zaistniałe sytuacje.

ahimsa111
Posty: 1
Rejestracja: wt, 16 kwie 2013, 18:28
Laptop: ASUS
Płeć: Kobieta

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: ahimsa111 » wt, 16 kwie 2013, 18:58

Ostrzegam przed oszustami z X-KOM! Te odpowiedzi kierowane do wzburzonych internautów to chyba wypociny prezesów z XKOM????? Bo nikt zdrowo myslacy nie broniłby tej firmy!!!!!
Kupilismy w czwartek 11/04/2013 komputer - wydawało się, że cena i parametry to ideał wręcz! A co się okazało - podczas weekendu zostawiłam laptopa otwartego (klapka górna nie była zamknięta) i laptop zaczął się ROZKLEJAC od góry!!!!!!!!!! Odskoczył z niego drut długości ponad 10 cm na wysokośc 5-7 cm! Odlepia się obudowa z touchpada! Klawiatura "pływa" - delikatnie uwypuklając się w częsci srodkowej!!!! Jak się okazało sprzęt nie był fabrycznie nowy - panowie sobie w sklepie XKOM w Białymstoku dodali pamięc - może tak ją wpychali i Bóg wie co jeszcze tam wsadzali ze wypchnęli górę laptopa!!! Ale ok, nie martwiłam się tym zbytnio, bo to przeciez siec, porządna firma - wymienia mi komputer na nowy myslalam... tym bardziej że pilnie go potrzebuje na konferencję...

Jakiez bylo moje zdziwienie gdy sprzedawca (kierownik sklepu) nie chciał w ogóle rozmawiac o rekojmi bo wg nich prawo polskie od 1997 roku ją zniosło (hehe) i zaczeli mnie odsyłac do ASUSA!!! Rękojmia oczywiscie w polskim prawie obowiązuje ale co się okazało - pan sprzedawca wydrukował i zaczał mi wymachiwac regulaminem XKOM - że kupiłam laptopa na firmę i oni wg SWOJEGO regulaminu, podpunkt 19 wyłączają odpowiedzialnosc z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne! Regulaminu na oczy nie widziałam wczesniej!!! Oczywiscie sprzedawca stwierdził ze oni nie mają obowiązku o tym informowac, bo to jest umieszczone u nich na stronie!!! WSZYSTKICH ODSYŁAJĄ DO PRODUCENTA - wymigują się od odpowiedzialnosci za sprzedane buble. Komputery nie są oryginalnie zapakowane, pozrywane są plomby - moze odsprzedają jakies uzywane laptopay z wadami sprowadzane z zachodu??? Mało tego, podpieraja się regulaminem o którym nikt nie ma pojęcia przed dokonaniem kupna! Jest mi potrzebny komputer na konferencję i muszę teraz kupic nowy!

Jedno wielkie oszustwo - ja jutro z samego rana powiadamiam UOKIK i inspekcję handlową i radze zrobic to wszystkim oszukanym przez XKOM. Czy ktoś miał podobnie? Im więcej osób oszukanych się nazbiera tym większą będziemy mieli siłę przebicie. Ich klauzule nie imają się prawa - klienci są oszukiwani!!!!!!! Jak mogłam zgodzic się na wyłączeni rękojmi skoro nawet nie wiedziałam o tym regualminie? Czy oni nie mają obowiązku o tym informowac??? Wg mnie sprzedawcy wiedzą o wszystkich wadach i je celowo ukrywają. Wszyscy, którzy znajdą mojego posta i będą czuli się pokrzywdzeni przez tę firmę piszcie na e-mail: triada19@poczta.onet.pl

Grzechu
Administrator
Posty: 11386
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:25
Laptop: EliteBook 8530w
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Grzechu » wt, 16 kwie 2013, 19:20

ahimsa111 pisze:laptop zaczął się ROZKLEJAC od góry!!!!!!!!!! Odskoczył z niego drut długości ponad 10 cm na wysokośc 5-7 cm! Odlepia się obudowa z touchpada! Klawiatura "pływa" - delikatnie uwypuklając się w częsci srodkowej!!!
Pokaż mi zdjęcie tego zjawiska. Bo nie potrafię sobie tego wyobrazić.

Awatar użytkownika
baxxxio
Posty: 1425
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:29
Lokalizacja: Kelakefu

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: baxxxio » wt, 16 kwie 2013, 20:46

Tez poprosze zdjecie... bo brzmi to jak opowiesc science fiction...

Rekojmia wcale nie jest dobrym rozwiazaniem, bo kodeks cywilny nie okreslona zadnych terminow ktore narzucaly by "gwarantowi" roziazanie sporu.
Termin niezwlocznie jest malo scisly ;]
Jest tez szansa ze chciala sie Pani powolac na kiedysiejsza renkojmie konsumencka, czyli ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy kosumeckiej, tam obowiazuja konkretne terminy.. jednak nie przysluguje ona jesli kupila Pani sprzet na firme.

Mysle ze fotki bylyby wskazane bo to co zostalo tu napisane to powazne zarzuty...

Awatar użytkownika
X-KOM_PL
Posty: 15
Rejestracja: pt, 13 kwie 2012, 15:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: X-KOM_PL » czw, 18 kwie 2013, 13:52

ahimsa111 pisze:Ostrzegam przed oszustami z X-KOM! Te odpowiedzi kierowane do wzburzonych internautów to chyba wypociny prezesów z XKOM????? Bo nikt zdrowo myslacy nie broniłby tej firmy!!!!!
Kupilismy w czwartek 11/04/2013 komputer - wydawało się, że cena i parametry to ideał wręcz! A co się okazało - podczas weekendu zostawiłam laptopa otwartego (klapka górna nie była zamknięta) i laptop zaczął się ROZKLEJAC od góry!!!!!!!!!! Odskoczył z niego drut długości ponad 10 cm na wysokośc 5-7 cm! Odlepia się obudowa z touchpada! Klawiatura "pływa" - delikatnie uwypuklając się w częsci srodkowej!!!! Jak się okazało sprzęt nie był fabrycznie nowy - panowie sobie w sklepie XKOM w Białymstoku dodali pamięc - może tak ją wpychali i Bóg wie co jeszcze tam wsadzali ze wypchnęli górę laptopa!!! Ale ok, nie martwiłam się tym zbytnio, bo to przeciez siec, porządna firma - wymienia mi komputer na nowy myslalam... tym bardziej że pilnie go potrzebuje na konferencję...

Jakiez bylo moje zdziwienie gdy sprzedawca (kierownik sklepu) nie chciał w ogóle rozmawiac o rekojmi bo wg nich prawo polskie od 1997 roku ją zniosło (hehe) i zaczeli mnie odsyłac do ASUSA!!! Rękojmia oczywiscie w polskim prawie obowiązuje ale co się okazało - pan sprzedawca wydrukował i zaczał mi wymachiwac regulaminem XKOM - że kupiłam laptopa na firmę i oni wg SWOJEGO regulaminu, podpunkt 19 wyłączają odpowiedzialnosc z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne! Regulaminu na oczy nie widziałam wczesniej!!! Oczywiscie sprzedawca stwierdził ze oni nie mają obowiązku o tym informowac, bo to jest umieszczone u nich na stronie!!! WSZYSTKICH ODSYŁAJĄ DO PRODUCENTA - wymigują się od odpowiedzialnosci za sprzedane buble. Komputery nie są oryginalnie zapakowane, pozrywane są plomby - moze odsprzedają jakies uzywane laptopay z wadami sprowadzane z zachodu??? Mało tego, podpieraja się regulaminem o którym nikt nie ma pojęcia przed dokonaniem kupna! Jest mi potrzebny komputer na konferencję i muszę teraz kupic nowy!

Jedno wielkie oszustwo - ja jutro z samego rana powiadamiam UOKIK i inspekcję handlową i radze zrobic to wszystkim oszukanym przez XKOM. Czy ktoś miał podobnie? Im więcej osób oszukanych się nazbiera tym większą będziemy mieli siłę przebicie. Ich klauzule nie imają się prawa - klienci są oszukiwani!!!!!!! Jak mogłam zgodzic się na wyłączeni rękojmi skoro nawet nie wiedziałam o tym regualminie? Czy oni nie mają obowiązku o tym informowac??? Wg mnie sprzedawcy wiedzą o wszystkich wadach i je celowo ukrywają. Wszyscy, którzy znajdą mojego posta i będą czuli się pokrzywdzeni przez tę firmę piszcie na e-mail: triada19@poczta.onet.pl
Zakupiony przez Państwa notebook jest nowy, nigdy nie był używany oraz pochodzi z polskiej dystrybucji. W notebooku została jedynie zainstalowana poprzez naszych techników dodatkowa kość pamięci RAM oraz system operacyjny. Podczas odbioru notebooka w naszym salonie firmowym, dokładnie Państwo obejrzeli komputer, który nie wykazywał żadnych uszkodzeń, czy też niedoskonałości w budowie.
Przy drugiej wizycie w naszym salonie, zażądali Państwo natychmiastowej wymiany notebooka na nowy model powołując się na rękojmię. Jednak w przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają, iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży. Ta informacja zawarta jest w naszym regulaminie oraz jest zgodna z obowiązującym prawem. Natomiast przy stanowisku, przy którym oglądali Państwo notebooka, znajduje się tabliczka z informacją, iż regulamin sklepu dostępny jest u sprzedawcy.

Dodatkowo handlowiec zaproponował Państwu, aby notebook został odesłany do naszej centrali, ponieważ nasi technicy dysponują większym doświadczeniem niż handlowcy oraz posiadają specjalistyczny sprzęt, dzięki któremu mogą przeprowadzić odpowiednią ekspertyzę. Niestety Państwo się na to nie zgodzili, co jest dla nas zastanawiające, tym bardziej, iż bez takiej ekspertyzy nie możemy podjąć decyzji o wymianie notebooka.

Awatar użytkownika
darecki
Zasłużony użytkownik
Posty: 2364
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 15:26
Laptop: Asus G752VM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Carol Stream

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: darecki » czw, 18 kwie 2013, 16:02

X-KOM_PL pisze: Dodatkowo handlowiec zaproponował Państwu, aby notebook został odesłany do naszej centrali, ponieważ nasi technicy dysponują większym doświadczeniem niż handlowcy oraz posiadają specjalistyczny sprzęt, dzięki któremu mogą przeprowadzić odpowiednią ekspertyzę. Niestety Państwo się na to nie zgodzili, co jest dla nas zastanawiające, tym bardziej, iż bez takiej ekspertyzy nie możemy podjąć decyzji o wymianie notebooka.
Jak czytam takie wypowiedzi "handlowców", to muszę niestety stwierdzić, że traktowanie klienta w Polsce nadal "leży i kwiczy".
Ja kupując lapka w BestBuy, mogę go zwrócić w ciągu 30-dni tylko dlatego, że np mi się kolor diody od HDD nie podoba i sklep nie ma z tym problemu.
Nie trzeba profesjonalnej ekspertyzy, by rozpoznać czy obudowa się rozkleja. Nabywcy kupują często sprzęt, który używany jest do prowadzenia businessu i nie mogą sobie pozwolić na czekanie na "3-tygodniowa ekspertyzę".
Następna sprawa, to ciekawi mnie jak się przedstawia sprawa "ingerowania" X-KOM w podzespoły laptopa (typu wymiana RAM, HDD itp.) do sprzedaży takiego lapka jak całkiem nowego i czy macie zgodę od producentów, na takie "zmiany" w konfiguracjach?
Bo raz, że trzeba go rozpakować (dla mnie taki lapek wyjmowany z pudelka bez mojej obecności, już nie jest nowy), dwa, że czasami wymiana/dołożenie RAM wymaga rozmontowania klawiatury, wiec istnieje szansa na uszkodzenie czegoś podczas takiego "zabiegu", co wtedy sklep robi z takim egzemplarzem?

Awatar użytkownika
kaminkrz
Moderator
Posty: 2826
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 18:00
Laptop: extensa 5620
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: kaminkrz » czw, 18 kwie 2013, 21:05

darecki pisze:traktowanie klienta w Polsce nadal "leży i kwiczy"
darecki, w tym kraju prawie wszystko leży i kwiczy :zly:
darecki pisze:(dla mnie taki lapek wyjmowany z pudelka bez mojej obecności, już nie jest nowy)
O to, to - za każdym razem kiedy kupowałem notka życzyłem sobie aby przyniesiono mi egzemplarz nowy, nie otwierany przez " handlowca ", czyli karton fabrycznie zaplombowany ;)

Awatar użytkownika
X-KOM_PL
Posty: 15
Rejestracja: pt, 13 kwie 2012, 15:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: X-KOM_PL » pt, 19 kwie 2013, 11:52

darecki pisze: Jak czytam takie wypowiedzi "handlowców", to muszę niestety stwierdzić, że traktowanie klienta w Polsce nadal "leży i kwiczy".
Nie trzeba profesjonalnej ekspertyzy, by rozpoznać czy obudowa się rozkleja. Nabywcy kupują często sprzęt, który używany jest do prowadzenia businessu i nie mogą sobie pozwolić na czekanie na "3-tygodniowa ekspertyzę".
Nie potrzeba profesjonalnej ekspertyzy, aby stwierdzić czy obudowa się rozkleja. Jednak ze stanu notebooka nie można było jednoznacznie stwierdzić co jest tego powodem (wada fabryczna czy usterka mechaniczna), dlatego też nasz handlowiec nie mógł podjąć decyzji o wymianie notebooka i zasugerował odesłanie go do centrali do naszego działu technicznego. W tego typu przypadkach, ekspertyza nie trwa dłużej niż 2-3 dni robocze.
darecki pisze:Następna sprawa, to ciekawi mnie jak się przedstawia sprawa "ingerowania" X-KOM w podzespoły laptopa (typu wymiana RAM, HDD itp.) do sprzedaży takiego lapka jak całkiem nowego i czy macie zgodę od producentów, na takie "zmiany" w konfiguracjach?
Aby dokonywać zmiany w konfiguracji notebooka poprzez dołożenie pamięci RAM bądź wymianę dysku (gdzie oryginalny dysk zawsze otrzymuje Klient), nie potrzeba zgody producenta, ponieważ jest to jak najbardziej dopuszczalne oraz sam producent umożliwia taką wymianę Klientowi we własnym zakresie bez konieczności ingerencji wykwalifikowanego serwisu.
darecki pisze:Bo raz, że trzeba go rozpakować (dla mnie taki lapek wyjmowany z pudelka bez mojej obecności, już nie jest nowy), dwa, że czasami wymiana/dołożenie RAM wymaga rozmontowania klawiatury, wiec istnieje szansa na uszkodzenie czegoś podczas takiego "zabiegu", co wtedy sklep robi z takim egzemplarzem?
Jeśli notebook nigdy nie był używany, to mimo, iż został wyciągnięty z opakowania, jest nadal nowym produktem. Jeżeli dołożenie pamięci RAM związane jest z koniecznością większej ingerencji w budowę notebooka, a nie samym odkręceniem klapy serwisowej, to nasza firma nie podejmuje się dołożenia pamięci RAM.
Oczywiście jeżeli Klient wybierze konfigurację producenta, to zawsze otrzymuje fabrycznie zapakowanego notebooka w oryginalnym opakowaniu producenta. Wyjątek stanowią poszczególne modele wysyłane firmą kurierską, w których podbijana jest karta gwarancyjna, lecz podczas otwierania pudełka, notebook w ogóle nie jest wyciągany z opakowania.
Jeżeli Klient zaznaczy, iż notebook ma zostać dostarczony jako fabrycznie zapakowany to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby w takim stanie został wysłany, lecz dotyczy to tylko konfiguracji producenta.

patrick
Posty: 7
Rejestracja: śr, 20 lut 2013, 22:35
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: patrick » pt, 19 kwie 2013, 12:53

darecki pisze:Bo raz, że trzeba go rozpakować (dla mnie taki lapek wyjmowany z pudelka bez mojej obecności, już nie jest nowy), dwa, że czasami wymiana/dołożenie RAM wymaga rozmontowania klawiatury, wiec istnieje szansa na uszkodzenie czegoś podczas takiego "zabiegu", co wtedy sklep robi z takim egzemplarzem?
Jak to co? Wysyła do klienta!
Ostatnio zmieniony pt, 19 kwie 2013, 13:05 przez patrick, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kaminkrz
Moderator
Posty: 2826
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 18:00
Laptop: extensa 5620
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: kaminkrz » pt, 19 kwie 2013, 13:06

patrick pisze:czasami wymiana/dołożenie RAM wymaga rozmontowania klawiatury
Powyżej napisano, że w takich przypadkach nie ingerują w sprzęt i nie modyfikują ;)

Awatar użytkownika
darecki
Zasłużony użytkownik
Posty: 2364
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 15:26
Laptop: Asus G752VM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Carol Stream

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: darecki » pt, 19 kwie 2013, 13:46

X-KOM_PL pisze: Nie potrzeba profesjonalnej ekspertyzy, aby stwierdzić czy obudowa się rozkleja. Jednak ze stanu notebooka nie można było jednoznacznie stwierdzić co jest tego powodem (wada fabryczna czy usterka mechaniczna), dlatego też nasz handlowiec nie mógł podjąć decyzji o wymianie notebooka i zasugerował odesłanie go do centrali do naszego działu technicznego. W tego typu przypadkach, ekspertyza nie trwa dłużej niż 2-3 dni robocze.
Dokładnie taka wypowiedz jakiej się spodziewałem -"handlowiec ma zawsze racje...."
X-KOM_PL pisze:l Aby dokonywać zmiany w konfiguracji notebooka poprzez dołożenie pamięci RAM bądź wymianę dysku (gdzie oryginalny dysk zawsze otrzymuje Klient), nie potrzeba zgody producenta, ponieważ jest to jak najbardziej dopuszczalne oraz sam producent umożliwia taką wymianę Klientowi we własnym zakresie bez konieczności ingerencji wykwalifikowanego serwisu.
To że klient może to zrobić, to ja dobrze wiem. tylko nie rozumiem dlaczego sklep ingeruje w nowy sprzęt, otwierając fabrycznie zalakowane pudelka. Podejrzewam, ze chodzi tu raz, o zwykłą pazerność (czyli sprzedanie tańszej konfiguracji po dołożeniu tanim kosztem RAM/HDD w droższej cenie), oraz możliwość sprzedażny zwróconych laptopów ponownie jako nowych (rozpakowanie laptopa, czy drobna ryskę, wytłumaczy się dokładaniem RAM).
X-KOM_PL pisze:Jeśli notebook nigdy nie był używany, to mimo, iż został wyciągnięty z opakowania, jest nadal nowym produktem.
I to IMO, złe podejście i ze strony sklepu, bo pozwala na rożnego typu "handlowe machlojki", jak i klienta który akceptacją na taki otwarty sprzęt, nieświadomie na to pozwala.

patrick
Posty: 7
Rejestracja: śr, 20 lut 2013, 22:35
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: patrick » pt, 19 kwie 2013, 14:24

darecki Masz 100% racji! Zgadzam się z tobą.

ODPOWIEDZ