Uwaga na firmę X-KOM!

Tu znajdziesz informacje i opinie o serwisach naprawiających laptopy jak również kwestie dotyczące gwarancji.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
X-KOM_PL
Posty: 15
Rejestracja: pt, 13 kwie 2012, 15:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: X-KOM_PL » pt, 14 lut 2014, 16:34

Z informacji jakie uzyskaliśmy z naszego Działu Wsparcia Technicznego, sprawa użytkownika woytek została wyjaśniona.

Sebasttian
Posty: 1
Rejestracja: ndz, 13 kwie 2014, 21:54
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Sebasttian » ndz, 13 kwie 2014, 23:13

Trafiłem na to forum przypadkiem i gdy zobaczyłem, że to co spotkało mnie w relacji ze sklepem X-KOM nie jest incydentem, a masową praktyką sklepu - nie mogłem nie zabrać głosu. Nóż się w kieszeni otwiera czytając o takich praktykach. Dalekie jest to od uczciwości jeśli klienci nie zostają wcześniej poinformowani o modyfikacjach dokonywanych przez serwisantów X-KOM w sprzedawanych przez sklep komputerach. Dla mnie to zwykłe oszustwo, a teraz widzę, że ma charakter permanentny.

Poniżej zamieszczam PrtScr mojej opinii na temat sklepu X-KOM jaką zamieściłem na Ceneo. Dodam, że sklep kilkakrotnie kontaktował się ze mną próbując skłonić mnie do usunięcia opinii w zamian za rabaty na przyszłe zakupy, na co nie wyraziłem zgody.

Obrazek

Awatar użytkownika
baxxxio
Posty: 1425
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:29
Lokalizacja: Kelakefu

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: baxxxio » pn, 14 kwie 2014, 08:27

No to wielka afera :rotfl:

To ja dodam cos od siebie ! Jestem oburzony tym ze kupujac HP450 w konfiguracji z systemem windows(7 lub 8 ) zainstalowanym przez pracownika xkomu placi sie 10 zlotych mniej niz kupujac oba produkty osobno(bo ten model wychodzi od producenta bez systemu) !

I tutaj chcialbym sptytac Panow z firmy X-kom bo nurtuje mnie problem, czy to firma bierze na siebie "straty" zwiazane z instalacja przez was systemu, czy moze obciazany "ujemnym zyskiem" jest sprzedawca/serwisant ? :rotfl: :hyhy: :rotfl:

Rozumiem ze jestes fanem Dziewic pod kazda postacja :brawa: :brawa: :brawa:
Nie wpadajmy w paranoje, widac ze chyba jeszcze nigdy auta w salonie nie kupowales.... juz widze jak latasz i szukasz takiego ktory ma 00000000 na liczniku :rotfl: Albo wszystkie folie niepoodklejane :puknijsie:

Sa pewne granice czepialstwa, rozumiem ze jestes zaskoczony ze ktos smial dolozyc po kosztach kosc ramu albo zmienic hdd na ssd tez po kosztach zeby miec konkurecyjna cene ;)

Grzechu
Administrator
Posty: 11386
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:25
Laptop: EliteBook 8530w
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Grzechu » pn, 14 kwie 2014, 10:42

baxxxio, ogarnij się z tymi emotami, bo mi netbooka zawiesisz ;)

Sebasttian, chyba każdy sklep wprowadza takie modyfikacje. W opisie laptopa na stronie sklepu specyfikacja jest na pewno podana.

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Jo_gurt » pn, 14 kwie 2014, 10:45

Ja się akurat z kolegą wyżej zgadzam - niech sobie modyfikują, ale niech wyraźnie to napiszą, że jest modyfikowany. Wtedy człowiek sobie sam podejmie decyzję czy chce taki czy nie.

Awatar użytkownika
YaHooo
Przyjaciel forum
Posty: 894
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 22:21
Laptop: HP nx7300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: YaHooo » wt, 15 kwie 2014, 17:29

Jo_gurt pisze:Ja się akurat z kolegą wyżej zgadzam - niech sobie modyfikują, ale niech wyraźnie to napiszą, że jest modyfikowany.
Takie modyfikacje mogą potem (nie mówię, że muszą powodować) sprawiać dziwne sytuacje. Np serwisant usuwając kość pamięci uszkodził gniazdo. Potem użytkownik chce dołożyć RAMu i lipa. Ja ogólnie też wolę mieć sprzęt fabrycznie zapakowany i aby był otwierany w mojej obecności.

Grzechu
Administrator
Posty: 11386
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:25
Laptop: EliteBook 8530w
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Grzechu » wt, 15 kwie 2014, 17:33

YaHooo pisze:Np serwisant usuwając kość pamięci uszkodził gniazdo.
Chyba naprawdę musiałby się postarać ;)

Awatar użytkownika
YaHooo
Przyjaciel forum
Posty: 894
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 22:21
Laptop: HP nx7300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: YaHooo » wt, 15 kwie 2014, 17:36

Grzechu pisze:Chyba naprawdę musiałby się postarać ;)
Oj no to tylko przykład. Ale mój znajomy raz oddał do serwisu laptopa aby wymienili pamięć i akurat wymieniana była pamięć w 2 bankach. Drugi był pod klawiaturą. Aby wygodnie ją wyjąć trzeba było wypiąć taśmę klawiatury ze spinki. Serwisant urwał ją przy rozłączaniu...

Grzechu
Administrator
Posty: 11386
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:25
Laptop: EliteBook 8530w
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Grzechu » wt, 15 kwie 2014, 17:37

No wiem, wiem. Różne cuda się dzieją przy rozbieraniu laptopów, szczególnie gdy cała obudowa trzyma się na zawiasach.

Awatar użytkownika
YaHooo
Przyjaciel forum
Posty: 894
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 22:21
Laptop: HP nx7300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: YaHooo » wt, 15 kwie 2014, 17:49

Grzechu ale na szczęście koledze wymienili wszystko za darmo :)

marson
Posty: 9
Rejestracja: śr, 13 sie 2014, 21:18
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: marson » śr, 13 sie 2014, 21:34

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć nt.obecnej sytuacji z zakupami w X-kom, byłem skłonny kupić laptopa ASUS N750 JK w X-kom z dyskiem SSD 256 GB, 16 GB ramu i nagrywarką BR z tego linku:

http://www.x-kom.pl/p/179278-notebook-l ... tx850.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale po lekturze tego wątku trochę mi się wóosy zjeżyły na głowie, koszt to ponad 5 tys i za tą cenę wolałbym by laptop był nienaganny a nie porysowany czy Bóg wie co jeszcze. Tak więc reasumując cy kupując tego laptopa dostanę go BEZ JAKICHKOLWIEK śladów użytkowania? Ponadto może ktoś uż kupował tego laptopa i może mi powiedzieć, czy do laptopa jest dołączona płyta ze sterownikami bezpośrednio od ASUSa czy też Xkom ściąga te sterowniki z www producenta i w takiej formie je wysyła. No i ciekawi mnie też wersja z systemem, taka jak tu: http://www.x-kom.pl/p/179294-notebook-l ... tx850.html" onclick="window.open(this.href);return false; czy to jest Windows 8 dostarczany przez ASUSa a więc z całym crapem czy też laptop bez systemu + nośnik... a jeśli ta druga opcja to czy istnieje możliwość by X-Kom NIE instalował za mnie systemu?

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Jo_gurt » śr, 13 sie 2014, 21:36

marson pisze:Tak więc reasumując cy kupując tego laptopa dostanę go BEZ JAKICHKOLWIEK śladów użytkowania?
Najlepiej odebrać osobiście i poprosić, żeby otworzyli przy tobie firmowo zamknięte pudełko. No i dokładnie obejrzeć lapka przed kupnem.

marson
Posty: 9
Rejestracja: śr, 13 sie 2014, 21:18
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: marson » śr, 13 sie 2014, 21:49

No niestety nie mam takiej możliwości, najbliższy sklep X-komu jest ponad 120 km ode mnie

Awatar użytkownika
X-KOM_PL
Posty: 15
Rejestracja: pt, 13 kwie 2012, 15:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: X-KOM_PL » śr, 17 wrz 2014, 13:56

marson, przepraszamy za wcześniejszy brak odpowiedzi. Zauważ, że wszystkie sprawy poruszone w tym wątku udało się rozwiązać. Dzieje się tak dlatego, że bardzo zależy nam na zadowoleniu naszych Klientów i w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości staramy się pomóc najszybciej jak to tylko możliwe.

Jeśli chodzi o zakup, to pamiętaj, że przy zamówieniu na odległość (poprzez sklep internetowy, e-mail, telefon itp.), posiadasz możliwość zwrotu towaru do 10 dni od otrzymania paczki. Jeśli zakupiony produkt nie będzie spełniał Twoich oczekiwań, będziesz mógł go po prostu do nas odesłać, a my zwrócimy Ci pieniądze.

ZXSpectrum
Posty: 21
Rejestracja: czw, 22 sie 2013, 12:50
Laptop: Dell
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę [spam]!

Post autor: ZXSpectrum » sob, 27 wrz 2014, 08:30

Coraz więcej negatywnych opinii na temat xkomu słyszę. Dziwi mnie to iż taka firma uskutecznia nieuczciwe praktyki :zly: Ile jest osób które kupią lapki które widać że są ze zwrotów ,a płacą jak za nowe bo albo nie chce im się z tym walczyć albo poprostu tego nie wiedzą. Nie wiem na ile w tym prawdy [ wiem od kolegi co pracuje w podobnej firmie ] ale czy faktem jest to iż właśnie tak modyfikowane laptopy w głównej mierze są zwrotami od klientów ? sklep ma mozliwośc tłumaczenia dlaczego gdzieś tam widać ślady że nie jest to laptop prosto z fabryki - " tak był otwierany i gdzieś tam widać ..... ale dlatego że dołożyliśmy pamięć" :wsciekly:

ali_cja
Posty: 4
Rejestracja: ndz, 16 lis 2014, 22:33
Laptop: Sony Vaio
Płeć: Kobieta

Re: Uwaga na firmę [spam]!

Post autor: ali_cja » ndz, 16 lis 2014, 23:19

Witam wszystkich Użytkowników Forum.
Jako, że tamat tej firmy jest dla mnie interesujący, postanowiłam odświeżyć temat;
ja również zostałam wprowadzona w błąd /jakkolwiek to brzmi/ przez opisywaną w temacie firmę. Ponieważ przygotowuję pozew o naruszenie praw konsumenta i wystąpić z roszczeniem pieniężnym, a rozważam też i inne kroki prawne, interesuje mnie każdy przypadek jej nieuczciwości i nierzetelności handlowej. Opisywane powyżej stany faktyczne wskazują, że w stosunku do mnie nie jest to pojedyńcza wpadka sprzedawcy. Praktyka ingerowania w nowe fabrycznie urzadzenia, myślę podobnie jak @ZXSpectrum, może mieć na celu ukrycie prawdziwego stanu sprzedawanego sprzętu. Podobnie ma się rzecz ze sprzętem recyrtyfikowanym a sprzedawanym jako nowy i w cenie jak za nowy fabrycznie egzemplarz. Kupując sprzęt, nie wiemy co jest w środku i jeżeli brak jest zewnętrznych oznak użytkowania, jesteśmy przekonani że sprzęt ten jest fabrycznie nowy. Oddanie. w przypadku podejrzenia o nabycie Refurbished, do prywatnego serwisu grozi utratą gwarancji i praw z tytułu niezgodności z umową, co stawia nas z góry na straconej pozycji. I na to liczą nieuczciwi sprzedawcy.

ZXSpectrum
Posty: 21
Rejestracja: czw, 22 sie 2013, 12:50
Laptop: Dell
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę [spam]!

Post autor: ZXSpectrum » śr, 18 lut 2015, 10:24

ali_cja jak sprawa wygląda po takim czasie ? pytam z ciekawości. Ja mam już troszkę większą wiedzę w tym temacie :) Dodatkowo weszło nowe prawo konsumenta więc tych niby nowych z fabryki laptopów będzie jeszcze więcej :)

ali_cja
Posty: 4
Rejestracja: ndz, 16 lis 2014, 22:33
Laptop: Sony Vaio
Płeć: Kobieta

Re: Uwaga na firmę [spam]!

Post autor: ali_cja » pn, 16 mar 2015, 01:18

Znam prawo konsumenckie bardzo dobrze. Niestety, nie zawsze sama znajomość prawa wystarcza; jeżeli sprzedawca nie jest uczciwy, to należy przygotować się na długą batalię i to na wielu płaszczyznach.
@ZXSpectrum; nie mogłam Ci wcześniej odpisać bo mialam zablokowane pisanie postów i wysyłanie wiadomości z forum. Moja sprawa została rozstrzygnięta pomyślnie; złożyło sie na to wiele czynników ale wola polubnowego załatwienia sporu ze strony sprzedawcy odegrała tu decydującą rolę.

OszuX-kom
Posty: 2
Rejestracja: czw, 2 cze 2016, 11:37
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: OszuX-kom » czw, 2 cze 2016, 11:57

A oto moja historia kontaktów z X-KOM

Kupiłem w sklepie internetowym x-kom laptopa firmy Lenovo. Po kilku miesiacach padł w nim dysk twardy. Wysłałem go do sklepu w ramach rękojmi. Odpowiednio oczywiście zapakowany. Po kilku dniach otrzymuje informacje iz laptop ma uszkodzenie mechaniczne / PĘKNIETA OBUDOWA/I tu stawiam podstawowe pytanie na które oczywiście nie otrzymałem odpowiedzi od sklepu :W jaki sposób mozna doprowadzic do pęknięcia obudowy klawiatury o długości nie całego 0,5 cm? Sklep tylko stwierdza: USZKODZENIE MECHANICZNE więc rękojmia jak i gwarancja nie maja zastosowania. Stwierdzili tez że posiadaja nagrania z rozpakowywania paczki lecz mi ich nie UDOSTĘPNIA !!!!A dlaczego? BO NIE !!! Kiedy odpisałem że nie zgadzam się z ich opinia jakobym wysłał im uszkodzony mechanicznie laptop oraz przesłałem im swoje zdjęcia zrobione tuż przed wysyłką.... ZAPADŁA GROBOWA CISZA!!!Po mojej interwencji CO Z MOIM LAPTOPEM ? dostaje krótkie info.Wysłaliśmy laptop do SERWISU !!! Tylko w jakim celu? Przeciez serwis od razu stwierdzi że jest uszkodzenie mechaniczne. Nie mieli MOJEJ ZGODY na takie postepowanie ponieważ ja zgłaszałem RĘKOJMIE a nie NAPRAWE GWARANCYJNĄ. O całej sprawie poinformowałem tez firme LENOVO w W-wie ktora poinformowała mnie że zajmie sie sprawą poniewaz to juz nie pierwsza skarga na takie postępowanie x-kom.!!!! Dlatego OSTRZEGAM WSZYSTKICH POTENCJALNYCH KLIENTÓW PRZED ZAKUPAMI W SKLEPIE INTERNETOWYM X-KOM!!! W chwili obecnej moja sprawa jest juz u rzecznika konsumentów na etapie składania wniosku do sądu.

A teraz kilka słów do HR-ców firmy X-KOM : MNIEJ KOSZTUJE UTRZYMANIE 100 KLIENTÓW NIZ POZYSKANIE ....JEDNEGO!!!

Stachoo
Posty: 2
Rejestracja: wt, 14 cze 2016, 10:21
Laptop: lenovo z51-70
Płeć: Mężczyzna

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Stachoo » wt, 14 cze 2016, 10:28

Sprzedano mi pamięć (Kingston 4GB 1600MHz DDR3 CL11 1.5V) której laptop nie widzi . Reklamacja odrzucona gdyż jakaś naklejka z numerem seryjnym na opakowaniu była uszkodzona - (ja reklamowałem PAMIĘĆ nie pudełko!) . Ten numer dla x-kom jest znany gdyż został podany mi telefonicznie przed reklamacją.
Jak widać x-kom potrafi tylko sprzedawać nie zawsze sprawny sprzęt . Przy ew. reklamacji zawsze jakiś pretekst się znajdzie aby posłać klienta na drzewo.
N I E P O L E C A M !! No chyba że komuś nie zależy na obsłudze gwarancji.

Tina
Posty: 1
Rejestracja: wt, 12 gru 2017, 20:36
Płeć: Kobieta

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: Tina » wt, 12 gru 2017, 20:40

Potwierdzam, że tę firmę należy omijać szerokim łukiem!!!

Przy odbiorze oddanego na naprawę gwarancyjną sprzętu okazuje się, że jest on w jeszcze gorszym stanie niż był i nie działa (nie sprawdzają tego wcześniej i marnują mój czas). Mimo to, próbują wmówić, że "to nieistotne" i nic się nie stało. Minął już ponad miesiąc i ani sprzętu, ani pieniędzy.

Co więcej, wyśmiewają wybór sprzętu, który parę miesięcy temu polecał mi ich sprzedawca. Teraz pracownik śmieje się, że "oni przecież odradzają wszystkim zakup urządzeń tej firmy".
Wspomnę tutaj o art. 286 par. 1 Kodeksu Karnego w brzmieniu: Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8".

Nie polecam i ostrzegam innych.

ali_cja
Posty: 4
Rejestracja: ndz, 16 lis 2014, 22:33
Laptop: Sony Vaio
Płeć: Kobieta

Re: Uwaga na firmę X-KOM!

Post autor: ali_cja » wt, 12 gru 2017, 22:59

@Tina; nie będę się odnosiła do błędu w wyborze, który Ty przedstawiłaś.
Natomiast, w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia sprzętu oddanego do naprawy gwarancyjnej przysługuje Ci możliwość dochodzenia odszkodowania za te zniszczenia.
Jeżeli to sklep udzielił Ci gwarancji na zakupionego laptopa i uległ on uszkodzeniu w trakcie naprawy, to przysługuje Ci, na podstawie § 3. art. 557 z indeksem 1 Kodeksu cywilnego, roszczenie do tego gwaranta ( sprzedawcy ).
Natomiast, jeżeli sklep był jedynie pośrednikiem pomiędzy Tobą a gwarantem ( producentem/ dystrybutorem ), to ponosi on odpowiedzialność z powierzone mienie. Odpowiedzialność ta powstaje w chwili gdy powierzona rzecz uległa uszkodzeniu ( na podstawie art. 355§2 Kc w ze. z art. 471 Kc - za naruszenie staranności przy przechowywaniu powierzonego laptopa ).
W pierwszej kolejności powinnaś pisemnie wezwać sprzedawcę do wydania powierzonego laptopa, pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży w przypadku bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu ( np. 14 dni).
W zależności od zachowania się sprzedawcy, możliwe są dalsze kroki.
Jeżeli sprzedawca będzie milczał przez wyznaczony przez ciebie okres, to po jego upływie złożysz pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży tego laptopa. Jeżeli i na to sprzedawca nie zareaguje, składasz , jeżeli laptopa kupiłaś jako konsumentka, wniosek o interwencję u właściwego miejscowo rzecznika konsumentów.
Jeżeli natomiast sprzedawca odeśle Ci laptopa w wyznaczonym terminie, ale będzie on nadal nosił śladu uszkodzenia w naprawie, to albo wprost żądasz odszkodowania od sprzedawcy albo postępujesz również tak jak opisałam wyżej. Czyli składasz wniosek o interwencję i pomoc w uzyskaniu odszkodowania za te zniszczenia.
Przy czym, istotne jest to, czy posiadasz utrwalone w jakiejkolwiek formie zgłoszenie sprzedawcy stwierdzenie uszkodzeń powstałych w czasie gdy rzecz znajdowała się u tego sprzedawcy ( np. powiadomienie mailowe lub przez formularz, z opisem stwierdzonych uszkodzeń ).

ODPOWIEDZ