Ciekawa sprawa z X COM

Tu znajdziesz informacje i opinie o serwisach naprawiających laptopy jak również kwestie dotyczące gwarancji.

Moderator: Moderator

MchTechnik
Posty: 3
Rejestracja: pn, 11 sty 2016, 22:28
Płeć: Mężczyzna

Ciekawa sprawa z X COM

Post autor: MchTechnik » pn, 11 sty 2016, 22:35

Witam wszystkich forumowiczów.
Otóż przed minionym weekendem zamówiłem sobie fajnego lapka o fajnych parametrach w fajnej cenie.
Wszystko fajnie, dzwonili pytali, nie miałem jeszcze z żadną firmą tak dobrego kontaktu.
Dziś przyszedł kurier, odebrałem swojego laptopa... Rozpakowałem ładnie, starannie, poczekałem kilkanaście minut aż "odmarźnie" potem go uruchomiłem... Pomimo tego, że laptopa zamówiłem bez systemu operacyjnego (ograniczony budżet) otrzymałem go z systemem operacyjnym.
Klikam ten magiczny przycisk "power", pojawia się biały napis Lenovo.
Przystępuje z zachwytem (nie mogłem się doczekać przesyłki) do konfiguracji, która pojawiła się zaraz po uruchomieniu. Ustawianie języka, tworzenie konta i takie tam <font color="#FF0000"><b>***Cenzura***</b></font>. Nagle po kliknięciu dalej, pokazuje mi się okno a na nim propozycja zapisu do newslettera Asusa (a laptop marki Lenovo, zasilacz, papiery, karton tak samo). Cóż dziwne mi się to wydało, ale w takim humorze przeboleję. Uruchomił się, supcio supcio supcio.. Patrzę, tapeta "ASUS | In Search Of Incredible", no i entuzjazm opada.. Patrzę do systemu, jest normalnie podany producent jako Asus, podany jest model laptopa marki asus i numer tego produktu. A na obudowie wszędzie Lenovo. Dzwonię na serwis, nie wiedzą, pierwszy taki przypadek. Pani konsultantka nie była w stanie mi pomóc, przekierowala mnie na dział techniczny, tam inna Pani, proponuje odesłanie laptopa na ich koszt do nich by mogli sprawdzić laptopa. Myślę sobie no super, to sobie posiedzialem z moim lapkiem (wiem że powinienem mówić poprawnie notebook). Dzwonię do Lenovo Polska, nic nie wiedzą na temat takich sytuacji, nie mają pojęcia, zalecają by żądać od sprzedawcy wyjaśnień. Dzwonię do X COM jeszcze raz, pani ogarnia temat, ale i tak nic z tego nie wychodzi, zalecenie jak u pani wcześniej.
Wujek Google nie pomógł..
Dodam, że dostałem jeszcze płytkę ze sterownikami Lenovo, jednak nie instalowałem jej, sam fakt że widnieje Asus jako producent w systemie laptopa Lenovo nie powinien mieć nigdy miejsca. Poza tym notebook nie jest wyposażony w stacje dysków (logic?) . W internecie znalazłem tylko pierdylion opinii negatywnych (nawet tych "skrajnych") o tej firmie, większość o długim terminie gwarancji, trochę o wykręcaniu się z zobowiązania zwrotu pieniędzy, kilka pozytywów... Starając nie przyjmować opinii na podstawie wpisów z internetu (nie koniecznie pierwszej świeżości), postanowiłem założyć taki temat. Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś miał jakieś przygody z tą firmą i czy ktoś dostał kiedyś już Asusa w obudowie Lenovo Grin.
Nurtuje mnie kilka rzeczy. Mianowicie aktualnie mam prawo 14 dni do zwrotu zakupionego towaru, jednak czy jeśli lapek będzie leżeć tam u nich i wróci do mnie po upływie tych 14 dni nadal będę mieć możliwość zwrotu towaru?
Kolejna.. Laptop jest sto procent super hiper nowy, może jest regenerowany? Ponoć (wg x Com) pochodzi z outletu - regulaminowych zwrotów bądź ekspozycji.
Mimo wszystko mam nadzieję, że prawo do zwrotu pieniędzy zachowam. Co do samej tej ciekawostki, mam nadzieję że serwisanci nie zmienią po prostu nazwy asus na Lenovo :p.
Moim zdaniem ten incydent mógł być spowodowany omyłką w x comie i po prostu wgrał ktoś soft z Asusa, chociaż nie wiem jakby to po tym wyglądało, ponieważ widzę takie coś poraz pierwszy.
No i tak się zastanawiam, czy oddać go i czekać na powrót, czy też ubiegać się o zwrot pieniędzy pod wpływem komentarzy krążących w sieci .
Laptop dotarł do mnie w bardzo dobrym stanie, z pomijalnymi śladami użytkowania. Wygląda jakby naprawdę mógł być z ekspozycji.
Co mnie pokusiło by zrobić u nich zakupy? Stosunek ceny do parametrów.. Na allegro opinie bdb, szybko kończące się aukcje (trzy dobre lapki w kilka godzin). No i ta 2 letnia gwarancja z możliwością przedłużenia. W innym serwisie mieli też fajną ofertę, ale gwarancja na 30 dni.. Pytając o przedłużenie, dowiedziałem się że max do 3 mięsiecy (dla mnie mało, potem zostaje na lodzie), pytając czy nie da rady na dłużej zostałem zapytany "a gdzie pan widział dłuższe gwarancję?", odpowiedziałem że są takowe, w większości konkurencji, "to proszę sobie iść do konkurencji" i tu koniec rozmowy.
Także czekam na wasze wypowiedzi, tylko proszę sensowne :p

Awatar użytkownika
krystianb
Moderator
Posty: 2251
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 19:30
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Ciekawa sprawa z X COM

Post autor: krystianb » pn, 11 sty 2016, 23:55

MchTechnik pisze: Co do samej tej ciekawostki, mam nadzieję że serwisanci nie zmienią po prostu nazwy asus na Lenovo :p.
Skoro kupiłeś bez systemu, to naprawią błąd i sformatują dysk.
MchTechnik pisze:. Mianowicie aktualnie mam prawo 14 dni do zwrotu zakupionego towaru, jednak czy jeśli lapek będzie leżeć tam u nich i wróci do mnie po upływie tych 14 dni nadal będę mieć możliwość zwrotu towaru?
Oczywiście, że ... NIE.
MchTechnik pisze:No i ta 2 letnia gwarancja z możliwością przedłużenia
Ale to u nich, czy w serwisie lenovo, bo to bardzo duża różnica. Z resztą przedłużenia gwarancji prawie zawsze to są ubezpieczenia z miliardem wyłączeń. Czyli zapłać a i tak Ci nic nie naprawimy, bo nie spełniłeś 1000 wymagań.

Cóż masz laptopa z systemem zainstalowanym wbrew licencji. Możliwości są 2 albo ktoś go zinstalował, albo ktoś wsadził do Twojego laptopa dysk z asusa. Pierwsze co bym sprawdził ile godzin ma ten rzeczony dysk przepracowane (crystal dysk info)

MchTechnik
Posty: 3
Rejestracja: pn, 11 sty 2016, 22:28
Płeć: Mężczyzna

Re: Ciekawa sprawa z X COM

Post autor: MchTechnik » wt, 12 sty 2016, 00:22

Za moment to sprawdzę, myślałem o tym, ale nie chciałem nic instalować żeby nie było problemów potem.
O dysku nie pomyślałem..
Co do tych 14 dni pani konsultantka zapewniała, że termin nie upłynie.

--- Dodano: Pn, 11 sty 2016, 23:34 ---

Tak jakby tragedii nie ma.
Dysk Toshiby, uruchamiany 27 razy (przeze mnie 4-5), czas pracy 10h (moje max 2).

--- Dodano: Wt, 12 sty 2016, 00:53 ---

Tak to wygląda.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Ciekawa sprawa z X COM

Post autor: Jo_gurt » wt, 12 sty 2016, 08:32

Na moje to faktycznie lapek z ekspozycji (outlet), dysk swoje przechodził lub padł, więc wsadzili z nowego lapka na ekspozycji :P
IMO jeśli kupowałeś bez systemu i nie chce Ci się bawić to format i zapomnij o sprawie.
Jedyne ryzyko jakie widzę to w momencie padu dysku trzeba odsyłać do x-komu a nie do Lenovo, co może przedłużyć procedurę. Jak padnie cokolwiek innego to prosto do Lenovo, bo wymienić dysk można samemu i na gwarancji.

MchTechnik
Posty: 3
Rejestracja: pn, 11 sty 2016, 22:28
Płeć: Mężczyzna

Re: Ciekawa sprawa z X COM

Post autor: MchTechnik » wt, 12 sty 2016, 16:36

Myślę że skorzystam z płytki, którą dostałem w zestawie. Jest to oryginalna płytka ze sterownikami Lenovo, może załatwi to sprawę z tym asusem. Tym bardziej, że czasowo bardzo jest mi potrzebny ten lapek, toteż odsyłanie go do reklamacji nie jest mi na rękę.
Sądzę, że temat nie jest do zamknięcia - może ktoś będzie chciał dorzucić swoje 3 grosze jeśli chodzi o podobne przygody z X Comem. Poza tym sytuacja może się rozwinąć, choć szczerze mam nadzieję, że po przeczytaniu wszystkich negatywnych opinii na ich temat nie będę musiał dorzucić swojej :).
Ogarnę sobie zewnętrzną stację dysków i zobaczymy co będzie się działo :).

Awatar użytkownika
Jo_gurt
Administrator
Posty: 3444
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Ciekawa sprawa z X COM

Post autor: Jo_gurt » wt, 12 sty 2016, 19:56

Ale płytka ze sterownikami nie ma związku z pirackim systemem, który teraz masz na dysku.

OszuX-kom
Posty: 2
Rejestracja: czw, 2 cze 2016, 11:37
Płeć: Mężczyzna

Re: Ciekawa sprawa z X COM

Post autor: OszuX-kom » pt, 3 cze 2016, 00:06

Moja przygoda ze sklepem X-KOM ma na chwilę obecną następujący przebieg:

Kupiłem w sklepie internetowym x-kom laptopa firmy Lenovo. Po kilku miesiacach padł w nim dysk twardy. Wysłałem go do sklepu w ramach rękojmi. Odpowiednio oczywiście zapakowany. Po kilku dniach otrzymuje informacje iz laptop ma uszkodzenie mechaniczne / PĘKNIETY RÓG OBUDOWY/ więc rękojmia jak i gwarancja nie maja zastosowania. Stwierdzili tez że posiadaja nagrania z rozpakowywania paczki lecz mi ich nie UDOSTĘPNIA !!!!A dlaczego? BO NIE !!! Kiedy odpisałem że nie zgadzam się z ich opinia jakobym wysłał im uszkodzony mechanicznie laptop wysyłając im SWOJE zdjęcia zrobione przed wysyłką..... zapadła grobowa cisza!!Po kilku dniach informują mnie że wysłali laptop do SERWISU !!! Tylko w jakim celu? Przeciez serwis od razu stwierdzi że jest uszkodzenie mechaniczne. Nie mieli MOJEJ ZGODY na takie postepowanie. O całej sprawie poinformowałem tez firme LENOVO w W-wie ktora poinformowała mnie że zajmie sie sprawą poniewaz to juz nie pierwsza skarga na takie postępowanie x-kom.!!!! Dlatego OSTRZEGAM WSZYSTKICH POTENCJALNYCH KLIENTÓW PRZED ZAKUPAMI W SKLEPIE INTERNETOWYM X-KOM!!! W chwili obecnej moja sprawa jest juz u rzecznika konsumentów na etapie składania wniosku do sądu.

ODPOWIEDZ