Forum-laptopy.info.pl

Niezależne forum miłośników komputerów przenośnych (laptopy, notebooki, tablety, netbooki)
Teraz jest Pt, 23 lut 2018, 20:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
  Post Napisane: Śr, 12 lut 2014, 16:33
 
Offline

Dołączył(a): Pn, 27 sty 2014, 16:26
Posty: 2
Laptop: lenovo Z500
Płeć: Mężczyzna

Windows 7Firefox
Witam, zgłosiłem reklamacje bezpośrednio do producenta. Przyjechał kurier i laptop jest w naprawie, ale nie
mają części zamiennych na magazynie, mają być dopiero w maju(14 tygodni od momentu wysyłki).
Mógłbym dostać informacje ile może prawnie trwać naprawa oraz kiedy mogę starać się o zwort kosztów
bądź nowy sprzęt?

--- Dodano: Śr, 12 lut 2014, 18:37 ---

Jeszcze takie pytanie, czy aktualnie gdy laptop jest w serwisie mogę po 14 dniach roboczych oczekiwania udać się do sklepu gdzie go zakupiłem i złożyć zgłoszenie o niezgodności towaru z umową?


 Zobacz profil
  Post Napisane: Wt, 12 gru 2017, 23:24
 
Offline

Dołączył(a): N, 16 lis 2014, 22:33
Posty: 4
Laptop: Sony Vaio
Płeć: Kobieta

MacintoshSafari
Gdy gwarant nie określił terminu naprawy gwarancyjnej w Warunkach gwarancji ( tzw. oświadczenie gwarancyjne - dołączone do zakupionego laptopa lub na stronie internetowej gwaranta ), to termin gwarancji w świetle polskiego prawa nie może przekraczać 14 dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji ( art. 580. § 2. Kodeksu cywilnego ).

Jeżeli laptop jest w serwisie, to nie możesz go w tym czasie reklamować z tytułu rękojmi. Możesz jednak zawiadomić sprzedawcę ( sklep) o wadzie zakupionego sprzętu. Najlepiej dokonać tego zawiadomienia na piśmie ( z potwierdzeniem odbioru jednego z egzemplarzy zawiadomienia ).
Od dnia zawiadomienia sprzedawcy o wadzie, bieg terminu do dochodzenia rękojmi ulega zawieszeniu, a biegnie dopiero dalej od dnia odmowy przez gwaranta nieodpłatnej naprawy albo bezskutecznego upływu czasu na jej przeprowadzenie ( art. 579 Kodeksu cywilnego). Czyli przedłuża Ci się okres dochodzenia rękojmi.
Po zakończeniu jednej procedury ( np. gwarancji ) możesz dopiero skorzystać z innego reżimu reklamacji ( np. rękojmi).


 Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

Niezależne forum miłośników komputerów przenośnych (laptopy, notebooki, tablety, netbooki)

Najczęściej zadawane pytania: FAQ
Programy:
Darmowe wersje programów | Najważniejsze wątki o oprogramowaniu | Antywirus, jakiego używacie i jakiego polecacie?
Sterowniki: Sterowniki mobilne ATI do Laptopów | Jak znaleźć sterowniki pod system Windows?
Kupno laptopa / netbooka / tabletu: Lista polecanych laptopów uwzględniająca przedziały cenowe | Okazje sklepowe
Gry: Laptopy - notebooki i gry
Recenzje i testy: Recenzje notebooków itd napisane przez naszych użytkowników
Porady / instrukcje / manuale: Instrukcje serwisowe | Konserwacja układu chłodzenia laptopa | Jak zdiagnozować usterkę w notebooku? | Uruchamianie i diagnozowanie komputera za pomocą Linux LiveCD
Pozostałe: Regulamin forum | Nasze Forum - kim jesteśmy? | Zaprzyjaźnione forum www.bez-kabli.pl | Lista najbardziej opłacalnych laptopów


Uwaga: Serwis Internetowy uzywa plikow cookies.
Jezeli nie wyrazaja Panstwo zgody, by pliki cookies byly zapisywane na dysku twardym komputera nalezy zmienic ustawienia przegladarki internetowej.
Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, ze wyrazaja Panstwo zgode na uzywanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przegladarki internetowej.