Jak zdiagnozować usterkę w notebooku?

Poradniki ułatwiające samodzielną naprawę laptopa. Tu dowiesz się jak krok po kroku rozkręcić i złożyć notebooka oraz jak samodzielnie zdiagnozować usterkę laptopa.
Polecamy na początek: Konserwacja układu chłodzenia laptopa, Jak zdiagnozować usterkę w notebooku? Uruchamianie i diagnozowanie komputera za pomocą LinuxLiveCD, Wymiana podzespołów w Samsung N150.

Moderator: Moderator

BliSki
Administrator
Posty: 4317
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 16:08
Laptop: HP EliteBook + tab
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: BliSki » pt, 26 lis 2010, 16:40

Przemek pisze:Jest bez +, bo nie wiem.
Link mi nie działa teraz.
Ale zobacz tego: http://www.dobreprogramy.pl/Memtest,Pro ... 12492.html

Awatar użytkownika
Przemek
Moderator
Posty: 667
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 15:59
Lokalizacja: ...

Post autor: Przemek » pt, 26 lis 2010, 16:46

BliSki, to chyba to samo.

BliSki
Administrator
Posty: 4317
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 16:08
Laptop: HP EliteBook + tab
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: BliSki » pt, 26 lis 2010, 17:05

Przemek pisze:BliSki, to chyba to samo.
Zatem zagadka nie rozwiązana :(

sylwus927
Posty: 1
Rejestracja: pt, 28 paź 2011, 14:56
Lokalizacja: Legnica

Post autor: sylwus927 » pt, 28 paź 2011, 15:07

mam laptop firmy toshiba i po właczeniu laptopa normalnie pojawia mi sie logo a potem pojawia się czarny ekran i wyskakuja mi komunikaty napisane białą czcionką no bootable,check cable contention, inverse disk boot and press any key. nie wiem co mam robic? ten laptop ma dopiero rok

[ Komentarz dodany przez: Grzechu: 2011-10-28, 15:24 ]
Proszę nie nadużywać znaków zapytania.
Ostatnio zmieniony pt, 28 paź 2011, 15:23 przez sylwus927, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kaminkrz
Moderator
Posty: 2826
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 18:00
Laptop: extensa 5620
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Post autor: kaminkrz » pt, 28 paź 2011, 16:53

sylwus927 pisze:nie wiem co mam robic?
Na początek proponuje próbę przywrócenia systemu z recovery jeśli jest - to chyba będzie dla Ciebie najłatwiejsze.

koleslav
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 30 paź 2011, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Toshiba Satellite Pro A300 - wykrywa usb którego nie ma

Post autor: koleslav » ndz, 30 paź 2011, 10:32

Witam Szanownych Forumowiczów.

Laptop to Toshiba Satellite Pro A300.

Podczas pracy w Windows słychać dźwięk podłączanego urządzenia usb (kilkakrotnie, tak jakby ktoś wkładał i wyjmował pamięć usb), po czym wyskakują dymki, że "to urządzenie może działać szybciej...".

Problem jednak w tym, że żadnego urządzenia USB nie podłączam!

Po zmianie systemu z Windows XP na Win 7 problem występuje nadal.

Ostatnio komputer sam się zresetował - wyświetlił krótkiego blue screena, na którym zdążyłem przeczytać, że problem dotyczy USB.
Po restarcie Windows wyświetlił komunikat następujący:

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: fe
BCP1: 00000008
BCP2: 00000006
BCP3: 00000005
BCP4: 87D139D8
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną problemu?
Zaznaczam, że nie jestem elektronikiem:)

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Koleslav

Grzechu
Administrator
Posty: 11386
Rejestracja: pt, 3 wrz 2010, 13:25
Laptop: EliteBook 8530w
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Grzechu » ndz, 30 paź 2011, 10:34

Pod Linuksem też to się dzieje? Raczej na pewno problem hardware'owy.

koleslav
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 30 paź 2011, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: koleslav » ndz, 30 paź 2011, 10:45

Przetestuję pod linuksem. Myślałem, żeby jakoś odłączyć porty usb i w_zamian użyć karty pcmcia z portami usb. Ale wszystkie porty usb są sprawne, działają bez problemu.

[ Komentarz dodany przez: Grzechu: 2011-10-30, 09:47 ]
<font color="#008000">Poprawa pisowni.</font>
Ostatnio zmieniony ndz, 30 paź 2011, 10:47 przez koleslav, łącznie zmieniany 1 raz.

pawellonix
Posty: 3
Rejestracja: sob, 10 lis 2012, 20:21
Laptop: IBM 560x
Płeć: Mężczyzna

Re: Jak zdiagnozować usterkę w notebooku?

Post autor: pawellonix » sob, 10 lis 2012, 21:13

Od niedawna stałem się posiadaczem IBM 560x laptop na początku chodził płynnie lecz po wyłączeniu coś trzeszczało w środku a po rozkręceniu zauważyłem małą żółtą kostke i po tamtym czasie laptop po włączeniu nie odpala ekranu ani wbudowanego ani monitora :faq: ... Nie wiem co się z nim stało i nie chciał bym się go pozbywać :/

Awatar użytkownika
krystianb
Moderator
Posty: 2242
Rejestracja: ndz, 5 wrz 2010, 19:30
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Jak zdiagnozować usterkę w notebooku?

Post autor: krystianb » sob, 10 lis 2012, 23:17

A możesz dać zdjęcie tego elementu? Bo coś mi się wydaje, że poprzedni właściciel/serwis laptopa w oryginalny sposób naprawił zimny lut...

pawellonix
Posty: 3
Rejestracja: sob, 10 lis 2012, 20:21
Laptop: IBM 560x
Płeć: Mężczyzna

Re: Jak zdiagnozować usterkę w notebooku?

Post autor: pawellonix » ndz, 11 lis 2012, 14:26

Kostka jest niestety za mała by zrobić zdjęcie , ma ok 6mm długości i 2mm szerokości . Pochodzi najprawdopodobniej od płyty głównej gdyż zauważyłem małą dziurkę w płycie
Ostatnio zmieniony ndz, 11 lis 2012, 14:40 przez pawellonix, łącznie zmieniany 2 razy.

pawellonix
Posty: 3
Rejestracja: sob, 10 lis 2012, 20:21
Laptop: IBM 560x
Płeć: Mężczyzna

Re: Jak zdiagnozować usterkę w notebooku?

Post autor: pawellonix » pt, 30 lis 2012, 18:41

Jest to kondensator , za niedługo podejmę się podmiany za ceramik 15nf

1947
Posty: 1
Rejestracja: pn, 19 sty 2015, 21:50
Laptop: HP 210 mini
Płeć: Mężczyzna

Re: Jak zdiagnozować usterkę w notebooku?

Post autor: 1947 » pn, 19 sty 2015, 22:40

Witam,
To mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość ;)

Posiadam netbooka: HP 210 mini

Problem:
Laptop jest po kilku niegroźnych upadkach i oprócz otarć i rys nic z nim się nie działo do tej pory.

Zatarł się zawias i ułamał całkowicie na śrubie z ekranu (naprawiłem)
Ale przez jeden dzień ekran wisiał na samych kablach, bo nie było prawego zawiasu, mimo tego wszystko działało.

Na drugi dzień komputer się włącza ale nie widać nic kompletnie na ekranie. Capslock świeci i świeci również przycisk od WIFI.

- po 15-20 uruchomieniach ekran wkońcu odpala ładuje się windows ale jak tylko do dotknę, pstryknę, puknę to następuję reset i ekran znów się nie uruchamia....
- Po kolejnych próbach i uruchomieniu udało mi się wejść w bios, załadować system, wlączyć muzykę (wszystko robiłem bardzo delikatnie) natomiast, gdy tylko go podniosłem ze stołu wywaliło taki oto bluescreen i zaczęło uciążliwie piszczeć:

http://www15.zippyshare.com/v/oaCYcb0s/file.html

Po ponowym uruchomieniu ekran znów nie uruchamia się, słychać tylko że pracuje
- Podłączyłem dodatkowy monitor ale nawet gdy ekran się uruchamiał na netbooku to w dodatkowym monitorze ciemność mimo klikania FN + F4

Za każdym razem gdy się uruchamiał ekran (ciężko to osiągnąć) to malutkie ruszenie powodowało reset komputera ale zdarzały się momenty takie jak na filmiku poniżej, że mogłem stukać pukać i nie wyłączał się tylko ekran śniezył i pojawiały się paski... (na filmiku widać dokładnie - akurat się zwiesił ale ekran mruga po pukaniu)

http://www15.zippyshare.com/v/2XBYMlw4/file.html

Ktoś ma jakieś sugestie co to może być?? Próbowałem chyba już wszystkiego... myślę, że to karta graficzna albo coś z płytą.... a może jakieś zwarcie się robi przez to jak kable wisiały luzem bez zawiasu ?

Seba33
Posty: 15
Rejestracja: śr, 16 lis 2016, 20:49
Laptop: Toshiba
Płeć: Mężczyzna

Re:

Post autor: Seba33 » wt, 29 lis 2016, 19:50

Przemek pisze:Laptop nie uruchamia się, nie świecą się żadne kontrolki.

Diagnozę zaczynamy od określenia czy po podłączeniu zasilacza zapala się kontrolka ładowania baterii. Warunkiem jest umieszczenie baterii w notebooku. Jeśli kontrolka nie zapala się oznacza to, że awarii uległ układ zasilania/ładowania lub zasilacz, a nasza bateria jest rozładowana. W domowym zaciszu możemy sprawdzić zasilacz. Tylko kto z nas posiada dodatkowy zasilacz w domu? Dobrym wyjściem jest wybranie się do jakiegoś salonu ze sprzętem komputerowym z ładnym uśmiechem oraz prośbą do sprzedawcy o użyczenie na chwilkę zasilacza do naszego modelu laptopa. Podłączamy zasilacz i sprawdzamy reakcję sprzętu. Jeśli nie ma żadnego efektu mamy poważniejszy problem, który dotyczy płyty głównej. Tutaj nie ma niestety uniwersalnego rozwiązania, ponieważ jest tyle modeli płyt głównych, że nie sposób opisać każdego z osobna.
Warto dodać, że jeśli padł nam zasilacz to najlepszym wyjściem jest zakup oryginalnego sprzętu. Zastosowanie takiego rozwiązania teoretycznie pomoże utrzymać akumulator w jak najlepszym stanie i nie przyspieszy jego przedwczesnego zużycia się.
Jeśli kontrolka ładowania zapala się, oznacza to uszkodzoną płytę główną. Niestety w warunkach domowych szanse jej naprawy są niewielkie i sugerujemy oddać sprzęt do wyspecjalizowanego serwisu.
Jakieś kilka miesięcy temu miałem podobny problem. Komputer wylądował w serwisie i niestety - padła karta graficzna. Naprawa była nieopłacalna. Wyciągnąłem dysk i kupiłem nowy sprzęt.

ODPOWIEDZ